I'm back in the sand

Träning tidigt imorse, ni som känner mig vet ju att morgonen inte är min favvotid på dygnet, meeen jag tog mig upp ändå! Dock gick träningen inte direkt bra, var kanske en kombo av den tidiga timmen, trötthet efter resan, ny träningsgrupp med nya tjejer och lite ringrostighet efter två veckor utan att röra en boll eller ens röra särskilt mycket på mig själv heller. Har ju varit mycket bilåkande och lite mindre hajkande senaste dagarna. Men det är bara att komma igen imorgon och då har vi inte träning förrän 10:30, så skönt!

För att riktigt ordentligt känna att jag är tillbaka och ge benen en rejäl omgång gav jag, Andreas och Dirk oss iväg för att göra Koko Head. Vi hade ett rejält tempo upp och sprang bitvis på nervägen, var bara lite lätt orolig för att halka till och dundra ner för de lite för höga trappstegen..

När vi svettiga och dammiga kom ner tittade vi bort till andra sidan vägen. Där ligger Hanuma Bay och jag hade hört att man tydligen ska kunna gå upp längs kanten och få en vacker utsikt bort över Dimond head. Sagt och gjort! Vi fyllde på vattenflaskorna och gav oss iväg. Det var bara en väg upp till masterna på toppen, så ingen direkt hajk. Väl där var väl utsikten inte direkt något speciellt och solnedgången vi fick se var inte heller något att hurra för. 

Med kurrande magar (lunchen kändes väldigt avlägsen) bestämde vi oss för att springa ner så vi snabbt kunde komma till Koko Marina Center  och få i oss lite mat. Det blev tillslut förvånansvärt fräscha burgare på Teddy's sedan en lång bussresa hem och nu är jag så trött att jag knappt kan stå längre!

Kommentera här: