Rainy Day

Även på Hawaii kan det regna ibland och regnet kan komma fort och som från ingenstans. Vi låg på stranden förut, hade det supergött, när jag tittar upp och bara ser en vit vägg komma mot oss. Vi raffsade ihop våra grejer och sprang till närmsta träd större än en palm!

Regnet verkade hålla i sig så vi gav upp stranden och gick hem. Där blev det lite ordentlig hemmalagad middag i trevligt sällskap. Jag planerade sedan att ta en sväng till Ala Moana shopping center, men regnet fullkomligt öste ner vilket gjorde den 15min långa promenaden dit mindre lockande. Istället har jag bara suttit hemma, läst lite och vilat mina ben, som efter gårdagens strapatser är aningen trötta. 

Nu har jag krupit ner under täcket här på min luftmadrass och ska, till ljudet av det fortfarande ihållande regnet och Signes söta små snarkningar, somna! (btw, Signe är en tjej från lägret som också bor här nu!)

Puss o kram 
/M

Dagar då vädret var bättre #Maui 

Kommentera här: